قرقاول نژاد سیامی

0

قرقاول نژاد سیامی

این قرقاول ها در جنگل‌های کامبوج ،لائوس و شرق تایلند یافت می‌شوند. بیشتر این قرقاولها تا سال سوم هیچ تخمی نمی گذارند

و با شروع دوره تخمگذاری معمولاً بین ۶ تا ۷ تخم می گذارند .

اینگونه قرقاولها از حشرات، دانه های گیاهان و حشرات کوچک برای تغذیه خود استفاده می کنند.

قرقاول نژاد سیامی

قرقاول های این نژاد جثه بدنی بزرگی دارند و تقریباً به ۸۰ سانتیمتر طول می رسند.

جنس نر قرقاول بسیار زیبا است و پرهای او به رنگ خاکستری و زینتی محسوب می شود

و پاهای او قرمز رنگ و دم بلندی دارد که به رنگ سیاه دیده می شود .

اگر این قرقاول را در قفس نگهداری می کنید می توانید از غذاهای پلیت شده و خوراک های مرطوب برای تغذیه آنها استفاده کنید.

قرقاول سیامی

قرقاول سیامی با نام علمی(diardi Lophura) بومی مناطق جنوب شرق آسیا ، شرق کشور میانمار ، مرکز و شرق کشور تایلند ، مرکز و جنوب کشور لائوس ، شمال و مرکز کشور کامبوج و مرکز کشور ویتنام است. قرقاول سیامی را بیشتر با نام (fireback) می شناسند ، نام fireback به پرهای به رنگ زرد که در وسط پشت این نژاد است ، اشاره دارد. قرقاول سیامی پرنده ملی کشور تایلند می باشد.

خصوصیات ظاهری:

طول قرقاول سیامی نر در حدود ۸۰ سانتیمتر که ۳۳ الی ۳۶ سانتیمتر از آن طول دم پرنده است ، این نژاد با جثه نسبتاً بزرگ است ، رنگ کلی بدن خاکستری است ، پرهای ناحیه سینه و گردن و قسمت فوقانی پشت به رنگ خاکستری است ، پرهای ناحیه شکم و سر به رنگ سیاه بوده و پوست صورت به رنگ قرمز(سرخ) است ، سیامی واجد تاج زیبا و بزرگ به رنگ سیاه و بنفش و سفید به طول ۹ سانتیمتر بر روی سر است که در مواقع بروز خطر و وقتی پرنده هیجان زده است به صورت بر افراشته در می آید ، عنبه چشم به رنگ سیاه بوده ، دم بلند و به صورت منحنی به رنگ سیاه با حاشیه به رنگ آبی فولادی است ، پاهای پرنده بلند و به رنگ قرمز(سرخ) می باشد.

طول قرقاول سیامی ماده در حدود ۶۰ سانتیمتر که ۲۲ الی ۲۶ سانتیمتر از آن طول دم پرنده می باشد. سیامی ماده به رنگ مایل به قهوه ای بوده و پرهای ناحیه بال و دم به رنگ سیاه است ، پوست صورت به رنگ قرمز(سرخ) می باشد ، عنبیه چشم به رنگ سیاه ، پاهای ماده بلند و به رنگ قرمز است.

زیستگاه طبیعی:

زیستگاه طبیعی قرقاول سیامی شامل جنگلهای سبز و نیمه سبز ، جنگلهای بامبو است. اقلب در حاشیه جاده ها دیده می شوند. قرقاولهای سیامی اکثراً در مناطق با ارتفاع ۵۰۰ الی ۸۰۰ متر از سطح دریا و گاهی اوقات تا ۱۱۵۰ متر ارتفاع از سطح دریا یافت می شوند.

وضعیت بقاء:

با توجه به از دست رفتن زیستگاه های طبیعی قرقاول سیامی و شکار بیش از حد ، به خصوص در نیم قرن گذشته ، این نژاد در لیست گونه های در معرض تهدید قرار دارد.

در حال حاضر قرقاول سیامی در دو منطقه پارک ملی (Nam Bai Cat) در کشور ویتنام و پارک ملی (Xe Pian) در کشور لائوس تحت حفاظت می باشد.

محل نگهداری:

برای نگهداری از یک جفت قرقاول سیامی به حداعقل فضایی در حدود ۱۰ متر مربع نیاز است. به علت اینکه قرقاولها پرندگانی بد قلق دیر جلدی هستند و در صورتی که در محیط باز آزاد باشند معمولاً فرار می کنند حتماً باید مکان نگهداری از آنها فضای محصور و پوشیده شده از طوری فلزی و مسقف باشد ، همچنین برای حفظ سلامت پاهای قرقاول سیامی و جلوگیری از نفوذ رطوبت باید بستر محل نگهداری پوشیده شده از مواد عایق طبیعی مانند کاه و کلش و یا خاک دستی باشد.

تغذیه:

تصور می شود قرقاول سیامی پرنده ای همه چیز خوار است و در زیستگاه طبیعی خود از دانه ها ، میوه ها ، توت ها ، حشرات ، لارو حشرات و خرچنگهای کوچک روی زمین تغذیه می کند.

در اسارت نیز می توان این ماکیان را با جیره ای شامل: دانه غلات ، دان صنعتی ماکیان ، پلیت قرقاول ، کنسانتره ، حشرات زنده ، میوه ها و سبزیجات تازه تغذیه کرد.

زاد و ولد:

اطلاعات کمی در مورد رفتارهای تولید مثلی قرقاول سیامی در طبیعت موجود است ، فصل تولید مثل در زیستگاه طبیعی با شروع فصول گرم سال بین ماه های آوریل تا ژوئن است ، در طول این دوره سیامی نر با انجام رفتارهای تولید مثلی و حرکات نمایشی سعی در جلب نظر سیامی ماده دارد ، در مرحله دوم جنس ماده اقدام به لانه سازی بین تنه پوسیده درختان و یا در بین درختچه ها و بر روی زمین می کند ، سیامی ماده در هر کلاج تخمگذاری در حدود ۴ الی ۸ عدد تخم می گذارد ، زمان در آمدن جوجه ها از تخم ۲۴ الی ۲۵ روز بعد از خوابیدن ماده بر روی تخمها می باشد.

انتهای پیام

قرقاول آمریکایی + تصاویر

پرورش قرقاول فدک

برای سفارش انواع تخم قرقاول و جوجه قرقاول تماس بگیرید.
تلفن تماس: ۰۹۱۳۵۶۳۵۶۰۰

دفتر فروش: اصفهان، خیابان امام خمینی؛ خیابان حکیم صفایی، ۲۰۰ متر بعد از چهارراه باغ بهشت، پلاک ۱۳۵

مشاوره تخصصی در مورد صفر تا صد پرورش قرقاول را تیم با تجربه قرقاول فدک دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید